Do’s Interiors

20 oktober 2015
Do's interiors

Nee, de naam Do’s slaat niet op de bekende toonladder en het is eveneens geen afkorting van een naam. Het slaat op het Engelse werkwoord ‘to do’ wat ‘doen’ betekent, want de Eindhovense interieurzaak weet precies wat er moet gebeuren om jouw inrichting compleet te maken.

201305033G4B7501-1024x682

Do’s and don’ts

Hoewel je bij Do’s zeker terecht kunt voor advies op maat, is het in eerste instantie een interieurwinkel. De ruim opgezette zaak ademt een warme sfeer uit en nodigt uit om op je gemak rond te kijken. Of je nou op zoek bent naar een mooie bank, nieuwe verlichting, bijzondere stoffering of een gewoon een leuk cadeautje, bij Do’s kun je terecht voor al jouw woonwensen. In de winkel zul je geen hoekjes gevuld met setjes van één merk zien. Dat past niet bij hun stijl. De meubelzaak heeft niets met de onpersoonlijke kant-en-klaar setjes uit folders. Een goed interieur is volgens hen een mix van verschillende elementen. “Het allerbelangrijkste is dat een interieur bij jouw persoonlijkheid aansluit en ‘eigen’ aanvoelt. Om die reden zou ik ons ook niet als trendgevoelig omschrijven. Een karakter is niet te vangen in trends. Het doet er niet toe of okergeel nu in is, het gaat om wat bij jou als persoon past”, vertelt Ton, eigenaar van Do’s.

201305033G4B7541-1024x682

Advies op maat

Een extra service van de meubelwinkel is hun interieuradvies. Daarbij moet wel worden aangemerkt dat dit niet gratis is, al kun je het wel terug verdienen. Hoe zit dat? Nou, als je alle plannen bij Do’s laat realiseren, vervallen de advieskosten meestal. Ton: “Ik geloof niet in gratis interieuradvies. Er gaat veel tijd zitten in een goed uitgedacht plan, dat kun je niet in een half uurtje tekenen. Wij gaan met onze klanten om tafel zitten om erachter te komen wat hun wensen zijn en wat voor smaak ze hebben. Vervolgens kost het een aantal weken om een plan in elkaar te zetten.” Het maakt overigens niet uit hoe groot jouw adviesvraag is. Do’s biedt trajecten aan in alle soorten en maten. De trajecten zijn onderverdeeld in small, medium en large. Small staat voor een kleine aanpassing in huis, zoals een nieuwe stoel of spiegel. Een medium traject is voor mensen die zijn verhuisd of een verbouwing hebben ondergaan en hun oude spullen met nieuwe elementen willen combineren. Grote nieuwbouwprojecten of bedrijfspanden krijgen de stempel large. “Ik denk dat onze adviserende rol een belangrijke meerwaarde voor het bedrijf is. Natuurlijk kun je online alles bij elkaar gaan shoppen, dan ben je waarschijnlijk goedkoper uit. Je mist dan echter ook een belangrijk stukje dienstverlening. Wij bewaren de helicopterview en bewaken het eindresultaat. Bovendien realiseren we een totaalproject waarin wij alles tot in de puntjes regelen. Wij hebben alle onder controle, je hoeft je nergens meer zorgen over te maken. We komen zelfs de gordijnen bij jou thuis ophangen”, vertelt Ton.

201305033G4B7487-682x1024

Een mix van oud en nieuw

Voor de inrichting van de huizen valt Do’s vooral terug op zijn eigen collectie, maar die is dan ook enorm. “We begonnen in 2002 met een stuk of tien merken, maar op dit moment zou ik niet meer durven zeggen hoeveel labels wij voeren”, vertelt Ton. De winkel staat bekend om zijn warme, moderne inrichtingen waarin veel kleur wordt gebruikt. Dat wil overigens niet zeggen dat er nooit eens een hoogglans kast naast een robuust houten meubel gezet wordt. Het draait er vooral om dat de verhouding goed is. “We maken zelden een steriele inrichting. Stelregel is dat een huis leefbaar moet zijn en vooral niet te architectonisch”, vertelt Ton. Met die gedachte in het achterhoofd gebruikt hij graag de kalkverf van het Franse merk Ressource. De verf geeft een strak en mat effect. “Het is een relatief onbekend, maar ontzettend fijn product om mee te werken. Je zet er echt een unieke stijl mee neer. Bovendien sluit het ook aan bij ons standpunt dat een huis leefbaar moet zijn, je kunt de verf namelijk afdoen met een doekje. Dat is iets wat met traditionele kalkverf niet mogelijk is. Daarnaast houden wij van kleur en dit merk heeft een enorm kleurenpalet om uit te kiezen”, zegt Ton. Hij ziet het als zijn taak om zijn klanten als het ware een beetje op te voeden. “Nederlandse interieurs hebben vaak geen ziel, doordat mensen geen kleur durven te gebruiken. Ze gaan heel vaak op safe. Wij proberen altijd om grenzen te verleggen en mensen zo te inspireren met onze interieurplannen.”Kenmerkend voor de interieurontwerpen is dat echt niet alles vernieuwd hoeft te worden. Ton: “Hiermee komen we weer terug op het belang van een persoonlijk interieur. Een huis moet wel als thuis aanvoelen. Het is voor ons bovendien veel uitdagender om een verrassende combinatie te maken tussen oud en nieuw. Uit ervaring weten we dat een goede mix voor het sterkste resultaat zorgt.”

 

DO’S INTERIORS
Aalsterweg 89
5615 CB Eindhoven

 

 

Kijk ook eens naar

Geen reacties

Laat een reactie achter